Välkommen in!

"Barn är inte bara en tröst i ålderdomen. De påskyndar den också"






fredag 6 april 2012

Dagens Vikt!

Idag är det ju fredag och på fredagar är det dags för Dagens Vikt... Nu är ju jag på Påsksafari i Norrland och kommer inte kunna väga mig hemma på min vanliga våg. Därför gjorde jag som så att jag vägde mig i onsdagsmorse i stället och så tidsinställde jag detta inlägg :)

Onsdagens vikt var en mycket positiv överraskning, inte så stor minskning kilomässigt men stort mentalt. Att gå från 70-någonting till 60-någonting!! Dessutom är delmål 2 avklarat! Först blev jag jätteglad och började direkt knåpa på detta inlägg men efter en stund började en massa negativa tankar snurra.... "Men sen är det ju semester och påsk och vi är borta och jag kommer äta jättemycket gott och nästa vecka kommer jag väga långt över 70-strecket igen blablabla". Ett tag övervägde jag att inte lägga upp dagens vikt utan strunta i det denna vecka men sen ändrad jag mig:

Jag skiter i om jag väger 70-någonting nästa fredag! Familjen är på utflykt, barnen har påsklov och jag är VÄRD att unna mig lite extra då! Just idag är jag helnöjd med mina 69,7 kg och njuter av det!















Det går inte jättefort men det är gör ju ingenting, sakta men säkert.... Nu har jag ungefär ett kg kvar tills jag är nere där jag började när jag blev gravid - och då ska ni veta att jag hade jag tragglat med LCHF i 6 månader innan dess. I augusti 2010 vägde jag drygt 78 kg, gick ner till knappa 69 kg och blev sen gravid....

Happy LÅNGfredag på er allihop!

1 kommentar: